هیتر کارگاهی ، جت هیتر گازی موشکی ، هیتر سقف کشسان ، هیتر سالن قارچ ، رطوبت ساز قارچ ، رطوبت ساز پروانه ای

تی تاک | هیتر گازی ، رطوبت ساز پروانه ای التراسونیک،نبشی پلاستیکی ، جت هیتر برقی



گروه صنعتی تجاری تی تاک : 09199762163 | هیتر کارگاهی ، رطوبت ساز پروانه ای و التراسونیک ، هیتر سقف کشسان ، جت هیتر ، هیتر گازی فن دار ، نبشی پلاستیکی و مقوایی ، جت هیتر برقی سه فاز و تک فاز



معرفی رطوبت ساز پروانه ای ، رطوبت ساز پروانه ای ، رطوبت ساز التراسونیک ، رطوبت ساز صنعتی ، رطوبت ساز سالن قارچ ، رطوبت ساز پروانه ای چیست ،

  • ۱۳۸
معرفی رطوبت ساز پروانه ای ، رطوبت ساز پروانه ای ، رطوبت ساز التراسونیک ، رطوبت ساز صنعتی ، رطوبت ساز سالن قارچ ، رطوبت ساز پروانه ای چیست ،

معرفی دستگاه رطوبت ساز پروانه ای (مه پاش پروانه ای - رطوبت ساز سالن پرورش قارچ)

هر یک رطوبت سازها دستگاه های بسیار کاربردی هستند اما رطوبت ساز پروانه ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رطوبت ساز پروانه ای که مشهور به مه پاش پروانه ای - رطوبت ساز سالن قارچ است ساز و کار جالبی دارد در این جا ابتدا به بررسی طرز کار رطوبت ساز پروانه ای می پردازیم و سپس این دستگاه را با رطوبت ساز التراسونیک مقایسه می کنیم.


رطوبت ساز پروانه ای چیست؟


در طراحی رطوبت ساز پروانه ای از موتور و دینام استفاده شده است و به واسطه الکتروموتور و دینام آبی که داخل هواساز وجود دارد به جلوی پروانه آلومینومی به صورت پودر شده هدایت می شود. معمولاً قدرت های تولیدی شامل : رطوبت ساز نیم اسب - رطوبت ساز یک اسب - رطوبت ساز یک و نیم اسب - رطوبت ساز دو اسب - رطوبت ساز سه اسب - رطوبت ساز چهار اسب (نیم اسب بخار الی 4 اسب بخار) جهت پرتاب مه به جلو استفاده می شود.

رطوبت ساز پروانه ای ، رطوبت ساز سالن قارچ ، مه ساز پروانه ای ، قیمت رطوبت ساز پروانه ای ، لیست قیمت مه پاش قارچ ، مه پاش پروانه ای ، خرید دستگاه رطوبت ساز پروانه ای


کاربرد رطوبت ساز پروانه ای


از رطوبت ساز پروانه ای در صنعت دام طیور و سالن های پرورش مرغ و بلدرچین استفاده می شود.

این محصول در صنعت پرورش قارچ برای همه سالن های قارچ های دکمه ای و صدفی کاربر دارد.

این روزها رطوبت ساز پروانه ای توانسته در سالن های تولید دارو و همینطور صنعت سردخانه ای یک محصول ارزشمند باشد.

در صنعت چاپ به خصوص کارگاه هایی که در زمینه چاپ و ماشین چاپ فعالیت می کنند نیز رطوبت ساز پروانه ای دستگاهی حائز اهمین است.

از دیگر موارد کاربرد مه پاش پروانه ای می توان در صنعت مبلمان و چوب، صنعت نساجی، صنعت چای، صنعت توتون و تنباکو و صنعت کشت زعفران یاد کرد.


طرز کار رطوبت ساز پروانه ای


مراحل کار رطوبت ساز پروانه ای به این صورت است که :

در ابتدا آب از منبع به واسطه پمپ مکیده می شود و روی پروانه آلومینیومی سنگین پاشیده می شود. این پروانه در هر دقیقه 3 هزار دور می چرخد و اتمایزر شده است. از نیروی گریز از مرکز استفاده شده است و آب تبدیل به پودر می شود و به نوعی شبیه مه می شود. یک قسمت به اسم قطره گیر پس از پروانه قرار دارد که وظیفه گرفتن ذرات درشت را دارد و مه با قدرت بالا به هوا پرتاب می شود.

یک پمپ بسیار قوی و با دوام وجود دارد که از استاندارد روز دنیا در ساخت آن استفاده شده است. این پمپ با قدرت فوق العاده ای که دارد به کیفیت مه پاش کمک زیادی می کند برای مه پاشی اصولی استفاده می شود.

در بخش پایین مه پاش، یک باک نسبتاً بزرگ قرار دارد که بر اساس ظرفیت دستگاه انتخاب شده است و مجهز به یک شناور است و کیفیت بسیار بالایی دارد. شناور وظیفه دارد که باک دستگاه را پر و خالی کند و در واقع دستگاه را به آب لوله کشی شهری و یا آب منبع وصل می کند. هر زمان که نیاز به آب باشد نیز پروسه آب گیری به صورت اتوماتیک صورت گرفته و نیازی به آبگیری دستی نخواهد بود.

رطوبت ساز صنعتی یک و نیم اسب بخار ، رطوبت ساز پروانه ای 1.5 اسب برنا، رطوبت ساز قارچ 1.5 اسب برنا ، رطوبت ساز پروانه ای 1.5 اسب بخار، مه پاش پروانه ای یک و نیم اسب


نحوه انتخاب دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ


همه مراحل پرورش قارچ یعنی از مرحله رشد میلیسیم تا شوک دهی نیاز به بازه های مختلفی از رطوبت است بنابراین دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ سبب می شود تا محصولی با کیفیت و درشت و گوشتی تامین شود و رطوبت مورد نیاز تا 95 درصد تامین می شود.

می دانیم که پرورش قارچ در سه سبک سنتی و نیمه صنعتی و صنعتی صورت می گیرد بنابراین اینکه چطور دستگاه رطوبت ساز سالن قارچ انتخاب کنیم نیاز به دقت بالایی دارد.

 


رطوبت ساز پرورش قارچ به روش سنتی


وقتی صحبت از روش سنتی برای پرورش قارچ است یعنی تعداد سالن ها کم و در حد یک الی دو سالن است و یک سری امکانات اولیه برای تهویه و سرمایش و گرمایش نیز دسترس است. در این سالن ها استفاده از رطوبت سازهای موضعی گزینه خوبی است و هم قیمت ارزانتری دارد و هم رطوبت و هوادهی لازم را فراهم می سازد.


رطوبت ساز پرورش قارچ به روش نیمه صنعتی


در سالن پرورش قارچ نیمه صنعتی یک سری امکانات به نسبت روش سنتی بیشتر است مثلاً برای سرمایش از مینی چیلر استفاده می شود در این مدل از سالن ها استفاده از هواساز های باکسی رطوبت ساز کویل کار گزینه خوبی است و کویل ها در ردیف های 2 و 4 و 6 طراحی و ساخته شده اند.

 

رطوبت ساز سالن قارچ

 


رطوبت ساز پرورش قارچ به روش صنعتی


در سالن های صنعتی هزینه بالاتری برای تجهیزات در نظر گرفته می شود و بیش از 10 سالن مشغول به کار هستند. در این مدل از سالن ها از دستگاه های مه پاش سالن قارچ مثل ایرواشر می توان استفاده کرد و رطوبت سازی را تکمیل کرد.

 


ساز و کار رطوبت ساز التراسونیک


رطوبت ساز التراسونیک در لیست رطوبت ساز های مشهور و به روز قرار دارد و از تکنولوژی فوق تخصصی در آن استفاده شده است به طوری که از امواج التراسونیک بخار آب سرد در آن استفاده می شود و مه تولید می شود. البته نام دیگر این دستگاه مه ساز التراسونیک است. این دستگاه در ظرفیت های مختلفی عرضه می شود.

ساز و کار رطوبت ساز التراسونیک به این صورت است که از روش ارتعاش صدا با فرکانس بالا برای تولید مه و رطوبت استفاده می شود و مه و رطوبتی که تولید میشود وارد سالن خواهد شد. رطوبت ساز التراسونیک در لیست بی صداترین رطوبت سازهای موجود در بازار است و از فیلترهای مخصوص در آن استفاده نشده است. از نظر هزینه چون فیلتر ندارد، ارزانتر است اما نبود فیلتر نکته منفی محسوب می شود.

وقتی از این دستگاه استفاده می شود گرد و غبار زیادی در محل استفاده ایجاد شده است. یکی از بهترین مدل های رطوبت ساز التراسونیک از جنس سرامیکی است. در صورتی که از آب معدنی در مخزن استفاده شود میزان گرد و غبار کاهش می یابد اما این روش به نوبه خود هزینه بیشتری دارد.

رطوبت ساز التراسونیک بسیار ایمن است و رطوبت به دست آمده از رطوبت ساز التراسونیک از آب سرد تولید می شود و سبب می شود که خطر ابتلا به بیماری ها از بین برود.

رطوبت ساز التراسونیک ، رطوبت ساز التراسونیک 400 ، رطوبت ساز التراسونیک کوچک ، رطوبت ساز التراسونیک 600 ، ماژول رطوبت ساز التراسونیک ، رطوبت ساز التراسونیک خانگی ، طرز کار رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک

 


نتیجه گیری


رطوبت ساز پروانه ای که از آن مه ساز دیسکی نیز یاد می شود در بسیاری از صنایع استفاده می شود در صورتی که سطح ایمنی بالایی نیاز باشد مه ساز التراسونیک گزینه خوبی است و برای سالن های قارچ باید از مه پاش سالن قارچ استفاده شود. هر یک از این تجهیزات سازوکار خاص خود را دارند اما هدف یکسانی را دنبال می کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
تماس با گروه صنعتی تجاری برنا
واتساپ گروه صنعتی تجاری برنا